http://www.fikirfabrikasi.com.tr/
8.10.2024 09:28:11 214 0

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının "Dijital Bağımlılık Çalıştayı"nın ön raporu tamamlandı

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının "Dijital Bağımlılık Çalıştayı"nın ön raporu tamamlandı

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının dijital bağımlılıkla mücadele kapsamında düzenlediği çalıştayın ön raporuna göre, çocuklar bilgisayar oyunlarındaki güçlü karakterlerle kendilerini özdeşleştiriyor, onlardan güven ve cesaret kazanıyor. Oyun sırasında kendine yeni bir kişilik oluşturan çocuklar, oyun bittikten sonra yalnız hissediyor, oyun oynayamadıklarında üzüntü ve güvensizlik duygusu yaşıyor.

Bakanlık tarafından ilk defa "Dijital Bağımlılık ve Aile Çalıştayı" düzenlendi. Geçen hafta yapılan çalıştayın açılışına Bakan Mahinur Özdemir Göktaş da katıldı.

Çalıştayla ilgili hazırlanan ön rapor Bakan Göktaş'a sunuldu. Çalıştayda dijital bağımlılık konusu oluşturulan "Uzmanlar Masası", "Çocuklar Masası" ve "Yetişkinler Masası"nda çok yönlü olarak ele alındı. "Uzmanlar Masası" akademisyen ve sivil toplum kuruluşu temsilcilerinden oluşurken "Yetişkinler Masası"nda çocukları oyunların başında saatler geçiren ebeveynler, "Çocuk Masası"nda ise çocuklar yer aldı.

Bağımlılık tanımları, çözüm önerileri ve dijitalin sorunlu kullanımının gelecek projeksiyonunun değerlendirildiği çalıştayda, ayrıca çocukların dijital oyunlarla ilgili motivasyonları üzerinde duruldu, çocukların oyunda geçirdikleri süre ve oyunlarına eşlik eden süreçler de ele alındı.

 "Oyun bitince çocuklar sosyal ilişkilerinde zayıflama ve sosyal izolasyon yaşıyor"

Çalıştayın sonuçlarına yönelik hazırlanan ön raporda dijital bağımlılıkla ilgili çarpıcı tespitlere yer verildi. Buna göre, dijital oyunlardaki güçlü karakterler çocuklar üzerinde derin etki bırakıyor.

Çocuklar bu karakterlerle kendilerini özdeşleştirirken oyunlarda güçlü, karanlık veya tüm silahları ustalıkla kullanabilen figürleri seçerek kendilerine güven ve cesaret kazandırdıklarını belirtiyor. Çocukların bir kısmı bu karakterlerin gücüne sahip olmayı arzuladıklarını ifade ederken, oyun sırasında kendilerine yeni bir kişilik oluşturduklarını hissediyor. Oyun bittikten sonra ise çocuklar sosyal ilişkilerinde zayıflama ve sosyal izolasyon yaşıyor. Çocukların tamamı dijital araçların aileleriyle vakit geçirmelerine engel olmadığını kaydederken, çocuklar telefonlarını eline almadıklarında kendilerini bir boşlukta hissettiklerini, üzüntü ve güvensizlik duygusu yaşadıklarını ifade ediyor.

Çalıştaya yönelik değerlendirme süreçleri devam ederken, elde edilen sonuç ve önerilerin yeni bir çalıştayda ele alınması planlanıyor. Kamu kurum temsilcilerinin yer alacağı söz konusu çalıştayın yıl sonuna kadar toplanacağı bildirildi.


Ankara,Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
belediye365.com

Yükleniyor

Yükleniyor

Yükleniyor


BİAD Görücüye Çıktı…

Gazi Şehir’de Ortak Akıl Buluşması

Kenç; Zor Günlerin Çözümü İçin “Deva” Gerek

Kararnameyle Yeni Atananlar ve Görevden Alınanalar

Türkiye Oryantiring Şampiyonası Edirne’de Başladı

Uzunköprü'de Başkan Martin’e ikinci tehdit şoku!

'Yabancı Damat'ın Memik dedesi vefat etti!

Eğitime Dijital Tasarım Gücü Geliyor...

Sason Kaymakamı Başar 8 köyü ziyaret etti

Bursa Büyükşehir'de başkanlık kupası heyecanı

Antalya’da sinema şöleni: Gala yapacak filmler açıklandı

Merkez haftalık istatistiklerini yayımladı.... Mevduatlarda sınırlı artış

Öğretmen, Yazar; Çocuk Çiçek Açar…

Başkentte pembe ışıklar meme sağlığı için yandı

3 milyar dolarlık frekans satışı canlı yayınlandı... 5G ihalesi sona erdi

KFOR Komutan Yardımcılığı görevini İtalya’ya devrediliyor

Düzce’de silah teşhirine 20 gözaltı!

Çin'in Dijital Dönüşümü Kadınlar İçin Yeni Fırsatlar Yaratıyor

Türk Silahlı Kuvvetleri’ne Yeni Nesil Güç Takviyesi

Türkiye’ye 627 Milyon Dolarlık 5g Yatırımı

Hayalleri Gerçeğe Dönüştüren Kadınlar

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.