Tarih: 14.03.2025 14:41 Güncelleme: 14.03.2025 14:41

"Bakan Tekin, 81 İlin Millî Eğitim Müdürüyle Buluştu"

HABER / NEZİR KARAYÜN / YEHA - Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 81 ilin millî eğitim müdürüyle Ankara’da düzenlenen iftar programında bir araya geldi.

"Bakan Tekin, 81 İlin Millî Eğitim Müdürüyle Buluştu"

HABER / NEZİR KARAYÜN / YEHA - Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 81 ilin millî eğitim müdürüyle Ankara’da düzenlenen iftar programında bir araya geldi. Başkent Öğretmenevi’nde gerçekleştirilen bu özel buluşmaya, Bakan Yardımcıları ve Bakanlık birim amirleri de katıldı. Programda, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen projeler, yeni eğitim modelleri ve sahada yapılan çalışmalar kapsamlı bir şekilde değerlendirildi.

"EĞİTİMDE UYUM VE KOORDİNASYON ÖNEMLİ"

Programda bir konuşma yapan Bakan Yusuf Tekin, eğitim sisteminde daha verimli ve sağlıklı sonuçlar alınabilmesi için koordinasyonun önemine dikkat çekti. Bakanlık birimleri ile taşra teşkilatları arasında kopukluk olmadan, tam bir uyum içerisinde çalışılması gerektiğini vurgulayan Tekin, “Projelerimizi sahaya en iyi şekilde yansıtabilmek için il müdürlükleri ile merkez teşkilatımızın ortak hareket etmesi büyük önem taşıyor” dedi.

"EĞİTİMİN GELECEĞİNE YÖN VEREN ÜÇ ANA KONU"

Bakan Tekin, 2023-2024 eğitim öğretim yılında üç temel konu üzerinde yoğunlaştıklarını belirtti:

  1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Yeni müfredat modeli olarak hayata geçirilen bu sistemin, öğrencilere çağın gereksinimlerine uygun bir eğitim sunmayı hedeflediğini ifade etti. Modelin sahadaki olumlu yansımalarını gözlemlemekten memnuniyet duyduğunu dile getiren Tekin, öğretmenlerden ve yöneticilerden gelen geri bildirimlerin yeni düzenlemelere katkı sağladığını söyledi.
  2. Mesleki ve Teknik Eğitim Politika Belgesi: Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin güçlendirilmesine yönelik olarak hazırlanan bu belge, öğrencilerin sektöre daha donanımlı ve iş dünyasının taleplerine uygun şekilde yetişmesini amaçlıyor. Bakan Tekin, mesleki eğitimin sanayi ile daha entegre hale gelmesi gerektiğini vurguladı.
  3. Ailelerin Eğitime Katılımı: Ailelerin çocuklarının eğitim sürecinde daha etkin rol almasını sağlamak için yeni projeler geliştirildiğini belirten Tekin, “Öğrencilerimizin akademik ve sosyal gelişiminde aile desteğinin artırılması için yeni modeller üzerinde çalışıyoruz” dedi.

"SAHADAN GELEN GERİ BİLDİRİMLER ÖNEMLİ"

Bakan Tekin, il milli eğitim müdürlüklerinin sahada yaptığı analizlerin, merkez teşkilatın çalışmalarına ışık tuttuğunu ifade etti. Yeni müfredat ve diğer eğitim politikalarının il bazında değerlendirilmesinin önemli olduğuna dikkat çeken Tekin, izleme ve değerlendirme çalışmalarının artırılacağını söyledi.

Gerçekleştirdiği il ziyaretlerinde, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin öğretmenler ve öğrenciler tarafından olumlu karşılandığını belirten Tekin, sahadan gelen verilerin müfredata yönelik geliştirme çalışmalarına büyük katkı sağladığını dile getirdi.

"İFTAR PROGRAMINDA EĞİTİM VE DAYANIŞMA"

İftar programı, sıcak ve samimi bir atmosferde gerçekleşti. Programa katılan Ulus İlk Meclis Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinden oluşan koro, ilahi ve müzik dinletisi sundu. Eğitimin ruhuna uygun bir şekilde, sanatın ve kültürel değerlerin vurgulandığı bu dinleti, katılımcılar tarafından büyük beğeni topladı.

Program, iftar yemeğiyle devam etti. Millî Eğitim Bakanlığı üst düzey yöneticileri ve il milli eğitim müdürleri, hem eğitim gündemi hem de sahadaki gelişmeler hakkında fikir alışverişinde bulundu.

İftar programına, Bakan Yardımcıları Celile Eren Ökten, Nazif Yılmaz, Ömer Faruk Yelkenci ve M. Bilal Macit’in yanı sıra, Bakanlık birim amirleri ve 81 ilin millî eğitim müdürleri katıldı.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.