Milli Eğitim’de Maaş Adaletsizliği Tartışması Büyüyor
HABER / NEZİR KARAYÜN / ADOM AJANS- Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayınladığı yeni öğretmenlik kariyer basamakları kılavuzlarıyla birlikte, eğitimde maaş dengesi tartışmaları yeniden gün yüzüne çıktı. Uzman ve başöğretmen unvanı alan öğretmenlerin ek ders gelirleri öyle bir seviyeye geldi ki, birçok okulda müdürlerin maaşını geride bıraktı. Bu durum eğitim yöneticilerinin tepkisini çekti
YÖNETİCİLER SORUMLULUK YÜKLÜ AMA GELİR DÜŞÜK
İl, ilçe Milli Eğitim müdürleri, şube müdürleri, okul müdürleri, yardımcıları ve müfettişler; taşıdıkları idari yük ve sorumluluğa rağmen, maaşlarının yetersiz kaldığını ifade ediyor. Birçok yönetici, görevde yükselmenin artık maddi bir karşılığının kalmadığını ve bu durumun mesleki motivasyonu düşürdüğünü söylüyor. Hatta bazı eğitimciler, yönetici olmak yerine öğretmen kalmanın daha avantajlı hale geldiğini belirtiyor.
YENİ KILAVUZLAR, FARKI DAHA DA BÜYÜTTÜ
Milli Eğitim Bakanlığı’nın açıkladığı kariyer basamakları sistemi, öğretmenlerin uzman ve başöğretmen unvanlarına geçmelerini teşvik ederken; bu unvanların sağladığı maddi katkılar da dikkat çekiyor. Ancak artan ek ders ücretleriyle birlikte uzman öğretmenlerin gelirlerinin okul yöneticilerinden fazla olması, eğitim sistemi içinde bir başka adaletsizlik başlığı haline geldi.
YÖNETİCİLİK CAZİBESİNİ YİTİRİYOR
Okullarda yöneticilik görevine ilgi her geçen gün azalıyor. Sebebi ise çok açık: Ek sorumluluklar karşılığında alınan maaş, artık tatmin edici bulunmuyor. Sendikalar bu konuda hemfikir; öğretmenlerin mesleki gelişimi desteklenmeli ama yönetici kadroları da ekonomik ve mesleki olarak cazip hale getirilmeli. Aksi halde bu pozisyonlara nitelikli başvuru bulmak zorlaşabilir.
DEPREMLERDE ÖĞRETMENLERİN ROLÜ DE UNUTULMAMALI
Geçtiğimiz günlerde Silivri’de meydana gelen 6.2 büyüklüğündeki deprem, eğitimde başka bir gerçeği daha ortaya çıkardı. Afet durumlarında öğretmenlerin nasıl bir görev alacağı, ne gibi sorumluluklar üstleneceği yeniden gündeme geldi. Uzmanlar, öğretmenlerin sadece eğitim vermekle kalmadığını; aynı zamanda kriz anlarında toplumu yönlendiren, rehberlik eden kişiler olduğunu hatırlatıyor. Bu nedenle MEB takvimi ve afet senaryolarına yönelik eğitimlerin de sıkı takip edilmesi isteniyor.
EĞİTİMDE DENGE ŞART
Eğitim camiası, yaşanan tüm bu gelişmeler ışığında daha adil bir gelir dağılımı ve dengeli bir yönetim sistemi talep ediyor. Öğretmenlik mesleğinin itibarı arttıkça, bu saygının okul yöneticilerini de kapsaması gerektiği savunuluyor. Uzmanlar, öğretmenlerin ve yöneticilerin aynı sistem içinde uyumla çalışabilmesi için maddi ve manevi açıdan dengeli bir yapı oluşturulmasının kaçınılmaz olduğunu vurguluyor.