Türk Mobilya Sektörü Hindistan Pazarında…
HABER / MEHMET ÜNAL - Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği tarafından Hindistan'ın Mumbai kentinde düzenlenen Sektörel Ticaret Heyeti, Türkiye ve Hindistan arasındaki ticari ilişkileri güçlendirmeyi hedefliyor. 2-7 Aralık 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen etkinlik, Hindistan’ın hızla büyüyen mobilya pazarında Türk firmaları için önemli fırsatlar sunuyor.
HİNDİSTAN, KEŞFEDİLMEYİ BEKLEYEN DEV PAZAR
Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Fuat Gürle, Hindistan’ın dünya mobilya pazarında yükselen bir güç olduğunu vurguladı. Gürle, “Hindistan’ın yıllık 1,5 milyar dolar mobilya ithalatında Türkiye’nin payı sadece 16,5 milyon dolar. Ancak bu dev pazarda büyük bir potansiyel var. Beş yıl önce 5 milyar dolar olan Hindistan mobilya sektör büyüklüğü şu anda 24 milyar dolara ulaştı ve 2029 yılında 50 milyar doları aşması bekleniyor. Bu büyüklükteki bir pazarda Türk mobilya sektörünün daha fazla yer alması gerektiğine inanıyoruz” dedi.
MOBİLYA SEKTÖRÜ İÇİN STRATEJİK ADIM: MUMBAİ TİCARET HEYETİ
Ticaret heyetinin düzenlendiği Mumbai, Hindistan’ın ticaret ve iş dünyasının merkezi olarak görülüyor. Bu nedenle etkinliğin Mumbai’de yapılmasının stratejik bir karar olduğunu belirten Gürle, heyet kapsamında yapılan temasların kalıcı iş ortaklıklarına dönüşmesini hedeflediklerini ifade etti.
"DAHA FAZLA PAZARLAMA, DAHA FAZLA İHRACAT" VİZYONU
Birlik Başkan Yardımcısı Hikmet Güngör, Türkiye’nin ihracat vizyonunda daha fazla pazarlama faaliyeti, ticaret heyeti ve uluslararası iş birliğine vurgu yaptı. Hindistan’a uzun süre sonra düzenlenen bu ticaret heyetinin, Türk mobilya ihracatçıları için önemli bir başlangıç olduğunu belirten Güngör, Hindistan’daki Başkonsolos ve Ticaret Ateşesi’nin de bu girişimi desteklediğini söyledi.
BAŞARININ ANAHTARI: TASARIM, MARKA VE GÜÇLÜ NETWORK
Güngör, Hindistan’ın çok kültürlü yapısı ve iş ortamının Türk mobilya ihracatçıları için önemli fırsatlar sunduğunu ifade etti. Ancak bu pazarda başarı elde etmek için tasarım ve marka bilinirliğinin güçlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Hintli tüketicilerin birebir ilişkilere önem verdiğini belirten Güngör, güçlü bir iş ağı oluşturmanın ve sektördeki mimarlarla iş birliği yapmanın önemini dile getirdi. Ayrıca, Bengaluru’da yer alan dijital ticaret platformlarının Türk mobilya sektörüne yeni iş fırsatları sunduğunu söyledi.